12 July 2011

Follow #Greece: Καμπάνια για Ελληνικό Τουρισμό στο Twitter!

Προτείνουμε ο καθένας μας να μπαίνει συχνά στο hashtag #GREECE και να απαντά σε ερωτήματα ή να δίνει συγκεκριμένες προτάσεις σε όλους τους τουρίστες που ενδιαφέρονται για Ελλάδα!
Να γίνουμε ο προσωπικός και άμεσος πράκτορας του ΚΑΘΕ τουρίστα που έρχεται ή θέλει να έρθει στην Ελλάδα.
This is
FOLLOW #GREECE CAMPAIGN FOR GREEK TOURISM


Μάλιστα, αν θέλουμε να συγκεντρώνονται κάπου οι απαντήσεις μας προτείνω το σύντομο hashtag #fgr

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από μια δραστήρια γυναίκα, τη @kapsali:
Απευθυνόταν σε άλλες δύο δραστήριες γυναίκες την @sotomi & @nikisot.
Αμεσα έπεσε η ιδέα για να προβάλεται κάθε μέρα ένα νησί με φώτος και βίντεο με το #islandsGr.
Ενημερώνουν την @tsapanidou που δείχνει άμεσο ενδιαφέρον.
Εκεί μπαίνουν και οι άντρες: @papachatzis που θέτει @visitgreecegr προς διάθεση της πρωτοβουλίας και ο @dimrac που βάζει και το @opentourism στη συζήτηση, και συγκεκριμένα τον @antonneve και την υποφαινόμενη (λέγε με και @georgiazn).
Η πρωτοβουλία να προβάλεται ένα νησί με φώτος και βίντεο κάθε μέρα μου αρέσει πολύ αλλά ως customer-oriented junkie θέλω και κάτι επιπλέον: την πελατοκεντρική αντίληψη.
Εμείς θα ανεβάζουμε υλικό και όχι ο πελάτης.
Καμπανάκι.

Θα το σκεφτώ αργότερα.
Απόγευμα και το παγωτο-γίγας έκανε τη δουλειά του.

Αρχίζει η συλλογιστική:
1. Σε ένα μέσο που αφορά σε κέιμενο(και μάλιστα σε 140 χαρακτήρες) εμείς θα στέλνουμε φώτος και videos;
2. Και μάλιστα γενικά, που εμείς θα καθορίζουμε κάθε μέρα το θέμα; Αρα θα είναι producer (supplier)-led content.
3. Πόυ ειναι ο user generated factor που όλοι ψάχνουμε;

Για να κάνεις μια οποιαδήποτε καμπάνια ή κίνηση προβολής πρέπει να δείς πρώτα
πού απευθύνεσαι και μετά
το πώς.

Πού: στους τουρίστες διεθνώς που έρχονται ή θέλουν να ερθουν Ελλάδα
Το μέσο: Twitter - Σε ένα μέσο που μπαίνεις για να γράψεις το τί (σου) συμβαίνει τώρα, δηλαδή όπως λέμε και στο χωρίο μου real time conversation and dialogue medium.

Στο θέμα μας τώρα, όλοι οι τουρίστες που ενδιαφέρονται για Ελλάδα γράφουν τη λέξη Greece.
Ολες αυτές τις αναφορές μπορείς εύκολα να τις δείς συγκεντρωμένες με το θαυματουργό #greece!This is user-generated content που ολοι ψάχνουμε (ΕΟΤ, επαγγελματίες τουρισμού, προορισμοί, κοκ). Ειναι εκεί, είναι έτοιμο, και απλά δεν το εκμεταλλευόμαστε!
Μακάρι όλα τα μέσα με ένα κουμπί που πάταγες να έβγαινε η χοντρή= όλη η αγορά σου!
Αρα
Αφού έχεις όλη την αγορά και κυρίως τις σκέψεις τους και τις προσδοκίες τους,
πόσο μα πόσο εύκολο είναι να τις ικανοποιήσεις;;;
Απλά ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΣ !!!

Δες ενα απλό παράδειγμα:
Τουρίστρια εύχεται να μην έχει απεργίες:


Άλλη πάλι ρωτά για το μετρό:

Και το κορυφαίο, το κορυφαίο παγκόσμιο περιοδικό The Travel Magazine γράφει κάτι που με τσαντίζει και με κάνει και απαντώ αμέσως.
Στην κουβέντα μπαίνει ταυτόχρονα και ο @antonneve χωρίς καμία προσυνεννόηση, και στο τέλος καταλήγουμε να κλείσουμε συνάντηση τον Αύγουστο που θα έρθουν Αθήνα. Φιλαράκια από τα παλιά:

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος δηλαδή να έχουν όφελος ΚΑΙ οι τουρίστες που ενδιαφέρονται για Ελλάδα ΚΑΙ ο Ελληνικός Τουρισμός είναι ο καθένας μας να μπαίνει συχνά στο hashtag #GREECE και να απαντά σε ερωτήματα ή να δίνει συγκεκριμένες προτάσεις σε πραγματικούς-συγκεκριμένους τουρίστες! This is customised marketing!

Επομένως ταυτόχρονα με το να ανεβάζουμε υλικό από τη χώρα μας με το hashtag #islandsGR μπορούμε

Να γίνουμε ο προσωπικός και άμεσος πράκτορας του ΚΑΘΕ τουρίστα που έρχεται ή θέλει να έρθει στην Ελλάδα.

FOLLOW #GREECE CAMPAIGN FOR GREEK TOURISM

Αυτό μπορεί να το κάνει support:
- το @visitgreecegr και ο @papachatzis και η υπόλοιπη δραστήρια ομάδα με τα άμεσα αντανακλαστικά με υλικό κατά τη συνομιλία μας, ή στέλνοντας επιπλέον πληροφόρηση.
- η φίλη @tsapanidou μέ το να προβάλει αντιπροσωπευτικές συνομιλίες ή να προβάλει θέματα που προκύπτουν από αυτές (πχ τον Ιούνιο που οι 5 στις 6 ερωτήσεις αφορούσαν στις απεργίες, να έχει ρεπορτάζ στα αγγλικά αν γίνεται με διευκρινήσεις και ειδήσεις σχετικές).

Τόσο απλά!
Καλή δουλειά σε όλους μας παιδιά!

5 comments:

  1. Μια νέα ερευνητική μας δουλειά είναι σε εξέλιξη και έχει αυτό ακριβώς το θέμα... οι αναζητήσεις με hashtag # Greece είχαν ήδη ξεκινήσει για άλλο ακαδημαϊκό σκοπό, τώρα πλέον εμπλουτίζονται ευχάριστα... ας κατακλύσουμε λοιπόν το twitter με τα καλά νέα!
    Υπάρχουν και αυτά και ακόμα περισσότερο υπάρχει κοινό που θέλει να τα κάνει retweet, το ξέρουμε πολύ καλά (έτσι @georgiazn?! :-)) Μπορεί τα αποτελέσματα να μη φαίνονται αμέσως και να μην είναι μετρήσιμα αλλά σε βάθος χρόνου, η εικόνα της χώρας επηρεάζεται σημαντικά... γιατί απλά ο κόσμος είναι εκεί έξω και μας περιμένει (να μας δει και να μας ακούσει!).
    Thnx για την πρωτοβουλία και ελπίζω να την ακολουθήσουμε πολύ κάνοντας αμέτρητα tweet και retweet που πολύ/λλοί θα θέλαμε να βλέπουμε σε μια τέτοια περίοδο! (& αν κλείσουμε και επαγγελματικά ραντεβού με δημοσιογράφους και τουρίστες που καταφθάνουν, εκεί τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα καλύτερα!!!).
    Καλή συνέχεια λοιπόν σε όλους και καλό καλοκαίρι!

    ReplyDelete
  2. Γεωργία,
    συγχαρητήρια για τη πρωτοβουλία στήριξης του τουρισμού μέσω των SM. Πράγματι, η συμμετοχή πολλών ενδιαφερομένων για το τουρισμό είναι απαραίτητη για να δημιουργηθεί μια κίνηση, αλλά οι σκέψεις σου μου έδωσαν την ευκαιρία, να προτείνω μερικές επί πλέον δράσεις για μεγαλύτερη και πλέον στοχευμένη αποτελεσματικότητα:

    1. συμμετοχή στα εν λειτουργία tweetchats tourism/travel (άν υπάρχειενδιαφέρον θα ενημερώσω για τα σχετικά hashtags)με υποβολή ερωτήσεων ελληνικού ενδιαφέροντος (αυτό το κάνω ήδη)
    2. δημιουργία νέου δικού μας global tweetchat τουρισμού που θα προβάλει περιοχές/νησιά, cultural/historical/culinary tourism με συμμετοχή επαγγελματιών τουρισμού, κατοίκων,παλαιότερων επισκεπτών> σκοπός παρουσίαση περιοχών από ανθρώπους που έχουν ζήσει εκεί με σχόλια, βίντεο, φωτο..
    3.Σημαντικό βάρος θα πρέπει να δοθεί στο culinary tourism δηλ. την εμπειρία των επισκεπτών μέσα από τις γεύσεις τοπικών προϊόντων, συνταγών, επισκέψεις χώρων παραγωγής/επεξεργασίας τροφίμων π.χ. επίσκεψη σε λεμονόδασος, σε οινοποιείο,σε τυροκομείο, σε μικρές τοπικές μονάδες παραγωγής τοπικών εδεσμάτων, συλλογή φρούτων/λαχανικών σε περιβόλια περιοχής, συμμετοχή σε μαθηματα Ελλ. κουζίνας, περιηγήσεις με cultural/culinary περιεχόμενο (σημειωτέον ότι όλα αυτά δυνατόν να περιλαμβάνουν υψηλή γαστρονομία όχι όμως απαραίτητα)κ.ά.
    Ο λόγος που πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στο culinary tourism δεν είναι μόνον ότι το φαγητό αποτελεί βασική δραστηριότητα του επισκέπτη αλλά και διότι δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς με τον τόπο και τα προϊόντα του. Για τους τοπικούς παραγωγούς είναι μια ευκαιρία προβολής των προϊόντων τους και συνεργασίας με τους επαγγελματίες εστίασης και άλλους επαγγελματίες του τουρισμού για τη δημιουργία ελκυστικών προτάσεων επίσκεψης/περιήγησης.. Ας σημειωθεί ότι ο σκοπός των ανωτέρω ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η πώληση προϊόντων, που μπορεί να προκύψει ως αποτέλεσμα θετικής εμπειρίας του επισκέπτη.
    4. data mining αρνητικών σχολίων επισκεπτών σε sites όπως το trip advisor, με παρότρυνση/υποστήριξη των επαγγελματιών τουρισμού ή των δημοτικών ή άλλων τοπικών αρχών να απαντούν άμεσα στα σχόλια αυτά...

    Εχω και κάποιες άλλες πιο ρηξικέλευθες και δραστικές προτάσεις, αλλά θα είναι καλίτερα να τίς συζητήσουμε δια ζώσης...
    Καίτη Αποστολίδου

    ReplyDelete
  3. Ήρθες 1 χρόνο μετά. Κάποιοι το κάναμε αφιλοκερδώς στο @becomeolympian και ούτε εμείς δεν παινεύουμε το σπίτι μας...

    ReplyDelete
  4. @Antonios συνεχίζουμε δυνατά!
    @Καίτη πολύ σημαντικές οι ιδέες και οι δράσεις που προτείνεις! Αν θες να το οργανώσεις και κολλάμε κι εμεις ως Opentourism κάπου, με χαρά να το συζητήσουμε (από Σεπτέβρη βέβαια λόγω διακοπών)!
    @karpidis, Αντρέα ξέρεις πως ό,τι κάνουμε το κάνουμε για να γίνονται πράγματα και όχι για να παινευόμαστε. Ο,τι κάναμε και κάνουμε για το @becomeolympian είναι για τον προορισμό και οχι για να γράφουμε posts για εμας.

    ReplyDelete
  5. http://www.nytimes.com/roomfordebate/2011/07/13/europes-cities-where-would-hemingway-go-in-2011?smid=fb-nytimes&WT.mc_id=OP-SM-E-FB-SM-LIN-ECW-071411-NYT-NA&WT.mc_ev=click

    ReplyDelete