Πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες αμφισβητούν την σπουδαιότητα του Μάρκετινγκ. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί οι περισσότεροι περιορίζουν το Μάρκετινγκ σε μία, ή έστω λίγες, από τις λειτουργίες του. Κάποιοι από αυτούς ταυτίζουν το Μάρκετινγκ με τη διαφήμιση, η οποία κατακλύζει την καθημερινότητα μας με μηνύματα, ήχους και χρώματα. Κάποιοι άλλοι πάλι βλέπουν στο Μάρκετινγκ μόνο μια πιεστική διαδικασία πώλησης.
Όμως το Μάρκετινγκ δεν είναι διαφήμιση και πωλήσεις. Δηλαδή, δεν είναι ΜΟΝΟ αυτά. Σύμφωνα με τον Αυλωνίτη (καθηγητής του ΟΠΑ και Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ):
Μάρκετινγκ είναι ό,τι προηγείται και έπεται της πώλησης.
Τι περιλαμβάνει το Μάρκετινγκ
Με απλά λόγια το Μάρκετινγκ είναι η επιχειρηματική λειτουργία που έχει σαν σκοπό να αναπτύξει το κατάλληλο προϊόν, για τον κατάλληλο πελάτη-καταναλωτή, παρέχοντας το στην τιμή, στο κατάλληλο μέρος, με την κατάλληλη προώθηση, ικανοποιώντας του τις ανάγκες του αλλά και τις ανάγκες της επιχείρησης.
Το άριστο μείγμα Μάρκετινγκ (γνωστό και ως τα 4P του Μάρκετινγκ) ικανοποιεί τις ανάγκες των καταναλωτών, συμβάλλοντας παράλληλα στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.
Συγκεκριμένα οι λειτουργίες του Μάρκετινγκ είναι:
· Αγοράς: Αναφέρεται στη διαδικασία ανεύρεσης, εκτίμησης και επιλογής προϊόντων, τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από τους καταναλωτές.
· Πώλησης: Αναφέρεται σε όλες τις δραστηριότητες οι οποίες συμβάλλουνστην προβολή και πώληση των προϊόντων.
· Μεταφοράς: Αναφέρεται στη μετακίνηση των προϊόντων από το ένα σημείο στο άλλο, σε μια διαδικασία σύνδεσης παραγωγής και κατανάλωσης.
· Προτυποποίησης και διαβάθμισης: Αναφέρεται στο διαχωρισμό και ταξινόμηση των προϊόντων με βάση προκαθορισμένα πρότυπα.
· Χρηματοδότησης: Αναφέρεται στη χρηματική εκταμίευση η οποία απαιτείται για όλες τις οικονομικές δραστηριότητες.
· Ανάληψης κινδύνου: Αναφέρεται στη διαδικασία εκτίμησης των πιθανοτήτων οικονομικής απώλειας.
· Αποθήκευσης: Αναφέρεται στις δραστηριότητες διατήρησης αποθεμάτων σε ποσότητα, σύνθεση, κατάσταση, χρόνο και τόπο.
· Πληροφόρησης της αγοράς: Αναφέρεται στη διαδικασία ανεύρεσης, μελέτης, έρευνας και χρήσης των πληροφοριών οι οποίες χρειάζονται για τον προγραμματισμό και την πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
· Αγοράς: Αναφέρεται στη διαδικασία ανεύρεσης, εκτίμησης και επιλογής προϊόντων, τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από τους καταναλωτές.
· Πώλησης: Αναφέρεται σε όλες τις δραστηριότητες οι οποίες συμβάλλουνστην προβολή και πώληση των προϊόντων.
· Μεταφοράς: Αναφέρεται στη μετακίνηση των προϊόντων από το ένα σημείο στο άλλο, σε μια διαδικασία σύνδεσης παραγωγής και κατανάλωσης.
· Προτυποποίησης και διαβάθμισης: Αναφέρεται στο διαχωρισμό και ταξινόμηση των προϊόντων με βάση προκαθορισμένα πρότυπα.
· Χρηματοδότησης: Αναφέρεται στη χρηματική εκταμίευση η οποία απαιτείται για όλες τις οικονομικές δραστηριότητες.
· Ανάληψης κινδύνου: Αναφέρεται στη διαδικασία εκτίμησης των πιθανοτήτων οικονομικής απώλειας.
· Αποθήκευσης: Αναφέρεται στις δραστηριότητες διατήρησης αποθεμάτων σε ποσότητα, σύνθεση, κατάσταση, χρόνο και τόπο.
· Πληροφόρησης της αγοράς: Αναφέρεται στη διαδικασία ανεύρεσης, μελέτης, έρευνας και χρήσης των πληροφοριών οι οποίες χρειάζονται για τον προγραμματισμό και την πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
Ουσιαστικά, το Μάρκετινγκ –όπως θα πρέπει να είναι και όχι όπως εφαρμόζεται από τις περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα- είναι εκείνο που θα πάρει την επιχειρηματική ιδέα και θα την μετατρέψει σε επιτυχία!
(*) Η έκφραση αυτή για το Μάρκετινγκ ανήκει στον Καθηγητή Πέτρο Μάλλιαρη, που είναι μοναδικός στους ορισμούς και την εννοιολογική προσέγγιση όρων του Μάρκετινγκ.
No comments:
Post a Comment