Μάρκετινγκ: Ότι προηγείται και έπεται της πώλησης (Αυλωνίτης)
Παρατηρήσεις:
· Τι μπορεί να έπεται της πώλησης: aftersales service
· Το marketing δημιουργεί επιθυμίες. Οι ανάγκες προϋπάρχουν.
· Το marketing είναι καθρέπτης της κοινωνίας
· De- Marketing: π.χ. αυτό που κάνει το κράτος για τα τσιγάρα ή τα ναρκωτικά
· Η διοίκηση των επιχειρήσεων έχει να κάνει με την οργάνωση εντός της επιχείρησης, ενώ το marketing με εκτός της επιχείρησης (είναι η σύνδεση της επιχείρησης με το περιβάλλον)
· Διαφορά marketing από πωλήσεις: Το επίκεντρο στις πωλήσεις είναι το προϊόν ενώ το marketing έχει επίκεντρο τον πελάτη ως προσωπικότητα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ MARKETING (MARKETING PHILOSOPHY)
Επίκεντρο όλων των προσπαθειών και ενεργειών marketing είναι ο πελάτης και η ικανοποίηση των αναγκών και επιθυμιών του, που συνεχώς αλλάζουν.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ = ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ≤ ΑΠΟΔΟΣΗ
Πελάτης = προϊόντα και υπηρεσίες
Καταναλωτής = προϊόντα
Παρατηρήσεις:
· Ένας δυσαρεστημένος πελάτης δημιουργεί δυσφήμηση
· Η επίπτωση για την επιχείρηση είναι πολλαπλάσια στην περίπτωση που ένας πελάτης είναι δυσαρεστημένος
· Κανόνας: καλύτερα να ελαχιστοποιώ τις προσδοκίες έτσι ώστε η ικανοποίηση να είναι μεγαλύτερη! (μαθηματική εξίσωση)
ΟΡΙΣΜΟΣ MARKETING
Είναι η επιχειρηματική λειτουργία που έχει σαν σκοπό να αναπτύξει το κατάλληλο προϊόν, για τον κατάλληλο πελάτη-καταναλωτή, παρέχοντας το στην τιμή, στον κατάλληλο τύπο, με την κατάλληλη προώθηση, ικανοποιώντας του τις ανάγκες του αλλά και τις ανάγκες της επιχείρησης.
Παρατήρηση:
Στον ορισμό αυτό έχουν προστεθεί και οι ομάδες ενδιαφέροντος κάθε επιχείρησης ( κοινωνικός ρόλος του marketing ):
· Μέτοχοι
· Κράτος
· Ανταγωνιστές
· Προμηθευτές
· Εργαζόμενοι ( εσωτερικοί πελάτες )
ΜΙΓΜΑ MARKETING - MARKETING MIX (4 P’s)
1) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ( PRODUCT )
2) ΤΙΜΗ ( PRICE )
3) ΠΡΟΩΘΗΣΗ ( PROMOTION )
4) ΔΙΑΝΟΜΗ ( PLACE )
Παρατήρηση: για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών έχουμε και το: ΑΝΘΡΩΠΟΙ ( PEOPLE )
Ανάλυση μεταβλητών μίγματος marketing
1) ΠΡΟΪΟΝ ( PRODUCT )
· Ποιότητα
· Χαρακτηριστικά ( μέγεθος, γεύση )
· Ποικιλία ( γραμμή προϊόντος ), ( διάφορες γεύσεις )
· Σήμα
· Συσκευασία
· Ετικέτα
· Εγγύηση
· Εξυπηρέτηση μετά την πώληση ( after sales service )
2) ΤΙΜΗ ( PRICE )
· Τιμοκατάλογος ( τιμολόγηση προϊόντος )
· Διαφοροποίηση τιμών ( ανταγωνισμός )
· Εκπτώσεις
· Όροι πληρωμής ( πιστωτική πολιτική )
3) ΠΡΟΩΘΗΣΗ ( PROMOTION )
· Διαφήμιση
· Προσωπική πώληση
· Δημοσιότητα
· Δημόσιες σχέσεις
4) ΔΙΑΝΟΜΗ ( PLACE )
· Κανάλια διανομής
· Γεωγραφική κάλυψη
· Φυσική διάθεση
· Επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών
--------------------------------------------------------------------------
Φιλιά πολλά στα παιδάκια μου από το ΤΕΙ και ξεχωριστά στη Βασούλα
που έκανε "απομαγνητοφώνηση" όλο το εξάμηνο!
No comments:
Post a Comment