25 May 2009

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ MARKETING, ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ, Εισαγωγικές σημειώσεις μου

Μάρκετινγκ: Ότι προηγείται και έπεται της πώλησης (Αυλωνίτης)

Παρατηρήσεις:

· Τι μπορεί να έπεται της πώλησης: aftersales service
· Το marketing δημιουργεί επιθυμίες. Οι ανάγκες προϋπάρχουν.
· Το marketing είναι καθρέπτης της κοινωνίας
· De- Marketing: π.χ. αυτό που κάνει το κράτος για τα τσιγάρα ή τα ναρκωτικά
· Η διοίκηση των επιχειρήσεων έχει να κάνει με την οργάνωση εντός της επιχείρησης, ενώ το marketing με εκτός της επιχείρησης (είναι η σύνδεση της επιχείρησης με το περιβάλλον)
· Διαφορά marketing από πωλήσεις: Το επίκεντρο στις πωλήσεις είναι το προϊόν ενώ το marketing έχει επίκεντρο τον πελάτη ως προσωπικότητα


ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ MARKETING (MARKETING PHILOSOPHY)

Επίκεντρο όλων των προσπαθειών και ενεργειών marketing είναι ο πελάτης και η ικανοποίηση των αναγκών και επιθυμιών του, που συνεχώς αλλάζουν.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ = ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ≤ ΑΠΟΔΟΣΗ

Πελάτης = προϊόντα και υπηρεσίες
Καταναλωτής = προϊόντα

Παρατηρήσεις:
· Ένας δυσαρεστημένος πελάτης δημιουργεί δυσφήμηση
· Η επίπτωση για την επιχείρηση είναι πολλαπλάσια στην περίπτωση που ένας πελάτης είναι δυσαρεστημένος
· Κανόνας: καλύτερα να ελαχιστοποιώ τις προσδοκίες έτσι ώστε η ικανοποίηση να είναι μεγαλύτερη! (μαθηματική εξίσωση)


ΟΡΙΣΜΟΣ MARKETING

Είναι η επιχειρηματική λειτουργία που έχει σαν σκοπό να αναπτύξει το κατάλληλο προϊόν, για τον κατάλληλο πελάτη-καταναλωτή, παρέχοντας το στην τιμή, στον κατάλληλο τύπο, με την κατάλληλη προώθηση, ικανοποιώντας του τις ανάγκες του αλλά και τις ανάγκες της επιχείρησης.

Παρατήρηση:

Στον ορισμό αυτό έχουν προστεθεί και οι ομάδες ενδιαφέροντος κάθε επιχείρησης ( κοινωνικός ρόλος του marketing ):

· Μέτοχοι
· Κράτος
· Ανταγωνιστές
· Προμηθευτές
· Εργαζόμενοι ( εσωτερικοί πελάτες )




ΜΙΓΜΑ MARKETING - MARKETING MIX (4 P’s)


1) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ( PRODUCT )
2) ΤΙΜΗ ( PRICE )
3) ΠΡΟΩΘΗΣΗ ( PROMOTION )
4) ΔΙΑΝΟΜΗ ( PLACE )

Παρατήρηση: για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών έχουμε και το: ΑΝΘΡΩΠΟΙ ( PEOPLE )



Ανάλυση μεταβλητών μίγματος marketing


1) ΠΡΟΪΟΝ ( PRODUCT )
· Ποιότητα
· Χαρακτηριστικά ( μέγεθος, γεύση )
· Ποικιλία ( γραμμή προϊόντος ), ( διάφορες γεύσεις )
· Σήμα
· Συσκευασία
· Ετικέτα
· Εγγύηση
· Εξυπηρέτηση μετά την πώληση ( after sales service )


2) ΤΙΜΗ ( PRICE )
· Τιμοκατάλογος ( τιμολόγηση προϊόντος )
· Διαφοροποίηση τιμών ( ανταγωνισμός )
· Εκπτώσεις
· Όροι πληρωμής ( πιστωτική πολιτική )

3) ΠΡΟΩΘΗΣΗ ( PROMOTION )
· Διαφήμιση
· Προσωπική πώληση
· Δημοσιότητα
· Δημόσιες σχέσεις

4) ΔΙΑΝΟΜΗ ( PLACE )
· Κανάλια διανομής
· Γεωγραφική κάλυψη
· Φυσική διάθεση
· Επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών



--------------------------------------------------------------------------
Φιλιά πολλά στα παιδάκια μου από το ΤΕΙ και ξεχωριστά στη Βασούλα
που έκανε "απομαγνητοφώνηση" όλο το εξάμηνο!

No comments:

Post a Comment